Chat with us, powered by LiveChat Beursdeelname checklist - Cialona Expo standbouw

Lijstjes, we zijn er dol op… – checklist beursdeelname

Lijstjes, we zijn er dol op….

Niets zo fijn als lijstjes maken… tenminste, dan spreek ik voor mezelf. Of het nu aan het ouder worden ligt, ongetwijfeld, maar ik vind het fijn om zo niets te vergeten en orde te scheppen in mijn, soms overvolle, hoofd.

Daarom kan ik me ook goed voorstellen dat, als je deel wilt gaat nemen aan een vakbeurs, je even niet weet waar je moet beginnen. Tuurlijk, als je al ervaring hebt zal het een stuk overzichtelijker zijn, maar ook dan wil je de verbeterpunten van de vorige editie natuurlijk meenemen. Maar als je je als nieuwkomer op een beurs wil gaan profileren met je bedrijf, dan is er werk aan de winkel. Veel werk. En laten wij nu een hele mooie checklist hebben van hoe je de beursvoorbereidingen het beste kunt gaan aanpakken.

Echter, eerlijk is eerlijk, deze lijst is uitgebreid en omvat wel zes A-4-tjes. De schrik van iedereen die moet beginnen. Daarom lijkt het me de moeite waard om voor jou deze lijst terug te brengen naar de tien belangrijkste zaken waar je op moet letten wil je gaan deelnamen aan een (vak)beurs.

Daar gaan we:

(ik ga er voor het gemak vanuit dat de keuze voor de beurs en de daarbij behorende doelstellingen al zijn gemaakt)

  1. Stel een projectteam samen.
  2. Bepaal met welke dienstverlener je in zee gaat, bijvoorbeeld een full service standbouwer.
  3. Reserveer standruimte bij de beursorganisatie.
  4. Voorbereiding project, bespreek je briefing met budget met de standbouwer; zij hebben tijd nodig om te ontwerpen, visualiseren en te produceren.
  5. Met betrekking tot op- en afbouw: Dit is vaak een wirwar van regels maar een full service standbouwer neemt dit allemaal uit handen.
  6. Stel je beursteam samen, wie gaat wanneer de stand bemannen.
  7. Organiseer een week of twee van te voren een kick off meeting voor het voltallige standpersoneel.
  8. Denk naast het ontwerp van je stand ook aan de inrichting ervan; bestel op tijd folders, monsters, bezoekersattenties etc.
  9. Communiceer naar je doelgroepen dat je gaat deelnemen aan deze beurs.
  10. Evalueer na afloop met alle betrokken partijen.

 

Nogmaals, dit is een hele summiere samenvatting en natuurlijk, dit handige lijstje is vast niet compleet. Of er staan dingen op die je anders zou doen of aanpakken. Heb je zelf nog tips? Of kunnen dingen nog makkelijker? Aanvullingen?  Laat het me weten, ik zal ze zeker meenemen in de uitgebreide checklist beursdeelname die u kunt vinden op onze site: Checklist beursdeelname

Want zo bereiken we samen ons allerbelangrijkste doel: Een tevreden klant!

Gerelateerde berichten

No results found

Menu